Preskoči na glavni sadržaj

Blokiranje AdSense oglasa pomoću URL adrese oglašivača

Blokiranje AdSense oglasa pomoću URL adrese oglašivača

(treći deo tutorijala blokiranja oglasa)

U prvom delu tutorijala sam objasnio zašto želimo da blokiramo oglase, u drugom sam pokazao upotrebu "Centra za pregled oglasa" kao efikasno sredstvo borbe protiv neželjenih oglasa, a u ovom delu ću pokazati naizgled lakšu metodu - blokiranje oglasa pomoću url-a oglašivača.
Postavlja se pitanje, ukoliko je "Centar" efikasno sredstvo, zašto koristiti neke druge opcije? Pa, prvo što ste primetili u prošlom delu tutorijala je da se "Centar za pregled oglasa" mora aktivirati. Možda se ne slažete sa onim što Vam je ponuđeno ili ono što se od Vas zahteva i ne želite raditi na taj način. Takođe, centar se ne može primeniti na baš sve AdSense proizvode, niti pomoću njega možemo da precizno odredimo na kojim sajtovima želimo da nam se neki oglas prikazuje, a na kojima ne.
Zbog svega toga, postoje još neke metode za blokiranje oglasa, a sada ću Vam predstaviti blokiranje pomoću URL-a oglašivača.

Šta treba da znate u vezi sa ovom metodom blokade?

Pomoću ovog načina Vi možete blokirati određene oglase na svojim pojedinačnim sajtovima (ili proizvodima, kao što je na primer pretraga sajta). Ovaj način blokiranja ima svoje ograničenje - maksimalno možete blokirati 500 oglasa a to ograničenje se računa tako što, ako blokirate jedan oglas na svim svojim sajtovima, a imate npr 4 sajta, onda ste iskoristili 4 (1 oglas x 4 sajta) mogućnosti za blokadu. Takođe, iako deluje naivno, do url-a oglašivača nije lako doći (ma koliko to izgledalo jednostavno, videćete i zašto).

Kako blokirati pomoću URL-a?

Kada ste ispratili sve korake iz prvog dela tutorijala (ulogovali ste se na AdSense nalog i kliknuli na karticu "Omogućavanje i blokiranje oglasa" spremni ste za rad. Ali, pre toga, treba da razmislite šta želite da blokirate? Možete blokirati oglase za sadržaj (pojedinačnog sajta ili za sve sajtove) ili da blokirate oglase za neki proizvod.
Kada znamo šta želimo da uradimo, onda ćemo ponovo da kliknemo na ikonicu menija (kao na slici) i izaberemo gde blokiramo određeni oglas:
Tu možemo da izaberemo "sadržaj" - za oglase koje želimo da blokiramo na svojim stranicama, ili pojedinačne proizvode (pretraga itd). Ukoliko želimo da blokiramo za naš sadržaj, imamo opcije:
  • svi moji sajtovi - blokira oglas na nivou svih sajtova i
  • svaki Vaš sajt pojedinačno prikazan - blokira oglas samo za tu web lokaciju.
Bilo šta od ovoga da izaberete (pojedinačni, svi sajtovi ili određeni proizvodi) dalji koraci su isti, ali u zavisnosti od Vašeg izbora, imaju različit učinak tj od ovog izbora zavisi gde i šta blokirate.
Kada ste načinili izbor, otvoriće Vam se prozor sa par kartica i Vi treba da kliknete na naziv "URL adrese oglašivača":
Na ovoj stranici je uočljivo polje u koje treba da unesete URL reklame koju želite da blokirate:
Kada unesete url oglasa, samo kliknite na dugme "Blokiraj URL adrese" i oglas će, najduže za 24 sata, biti uklonjen sa sajta na kojem ga ne želite (ili svih sajtova ili proizvoda). Blokirane URL adrese će se pojaviti u listi koja se nalazi odmah ispod ovog polja za unos adresa:
U ovoj listi možemo ponovo da omogućimo određene url adrese ukoliko pomerimo prekidač sa leve strane (na slici je podešen u položaj "Blokirano") u položaj "Dozvoljeno". Ako URL oglasa omogućimo ovom metodom, on će nakon nekog vremena nestati sa ove liste blokiranih oglasa.

Ali, odakle nam URL adresa oglašivača?

Sve bi ovo bilo sjajno i bajno da znamo koju URL adresu treba da blokiramo. Saznavanje URL-a nije jednostavan zadatak, kako se možda na prvi pogled čini. Zašto? Zato što ne smete da klikćete na oglase koji se pojavljuju na Vašoj stranici, jer time kršite smernice AdSense programa! Ako slučajno kliknete na oglas, rizikujete da trajno izgubite mogućnost korišćenja AdSensa (prostim rečima - blokiraće Vas bez dalje mogućnosti zarade kroz njihove oglase). Po istim tim smernicama, ne možete niti da zamolite nekog od svojih prijatelja da to uradi. Ali, nema brige, postoje rešenja i za ovaj problem.
URL oglasa možemo saznati na više načina.

Saznavanje adrese preko dodatka za Google Chrome

Prvi način zahteva da koristite Google Chrome internet pregledač i da na njega instalirate dodatak "Traka alata za Google objavljivača". Ako Vam ne smeta da imate dodatak u pretraživaču, onda ga možete preuzeti sa ove lokacije.
Kada instalirate ovaj dodatak, pojaviće Vam se ikonica (kao na slici levo) u gornjem desnom uglu Chrome pregledača:
Kada kliknemo na nju, otvoriće se prozor za dodavanje Google naloga (AdSense, Double Clicks, AdExchange i Analytics) kao na slici desno:
U tom trenutku odlučite koje ćete usluge želeti da koristite preko ovog dodatka. Kada povežete željene usluge (u mom primeru koristim analitiku i AdSense), možete da odete na svoj sajt.
Kada se nađete na stranici na kojoj se nalazi neželjena reklama jednostavno kliknite opet na ikonicu za otvaranje ovog dodatka. Videćete da se sada prikazuje prozorčić sa mnogo više informacija (otprilike najvažnije informacije koje možete naći i na svojim nalozima analitike i AdSensa):
Primetite u donjem desnom uglu prozora prekidač iznad koga piše "Preklopni slojevi oglasa". Podrazumevano je isključeno (OFF), ali, da bi smo saznali adresu oglasa, potrebno je da ga podesimo u "uključeno" (ON). Kada ste to učinili, sačekajte par trenutaka da dodatak učita oglase sa Vaše strane. Kada su oglasi učitani primetićete novu stavku u ovom prozoru:
Ovo su sve oglasne jedinice koje se prikazuju na Vašem sajtu u tom trenutku. Pored svake oglasne jedinice možete videti dve ikonice - jedna izgleda kao meta i služi kako bi se locirao oglas (slobodno kliknite, videćete da je na Vašoj stranici oglas, na koji se ikonica odnosi, promenio boju). Neposredno pored nje se nalazi ikonica koja otvara stranicu sa informacijama o oglasu od kojih nam je bitno sledeće:

Na ovoj stranici nam je prikazana odredišna URL adresa oglasa - to je ono što nam treba da bi smo ga blokirali.
Ali, kada već imamo instaliranu ovu alatku, zašto onda ne iskoristiti njene mogućnosti? Pogledajte ispod prozorčeta AdSense oglas - imamo opcije za blokiranje oglasa. Dugme "Blokiraj" će blokirati oglasnu mrežu sa koje je poslan, dok klikom na dugme "Blokiraj ovaj oglas" dobijamo padajući meni u kom možemo izabrati koji URL da blokiramo (npr možemo blokirati samo ovaj oglas, ili možemo blokirati sve oglase koji potiču sa tog domena).
Iako je ovo veoma moćna alatka, postoje ljudi (kao što sam ja 😄) koji ne vole da imaju instalirane dodatke na internet pregledačima. Još gora stvar leži u činjenici da se radi o dodatku za samo jedan internet pregledač - šta ćemo sa ljudima koji ne koriste Google Chrome?

Saznavanje adrese preko stranice za prijavljivanje oglasa

Google AdSense oglasi na stranici se lako raspoznaju po gornjem desnom uglu:
Kao što vidite, na njima je oznaka da je to Google-ova reklama. Pored oznake postoje dve ikonice: prva (u obliku zaokruženog slova i) nas vodi na stranicu podrške AdSense-a, a druga (X) služi za zatvaranje reklame.
Pristup tim ikonama je malo nezgodan, jer morate strogo voditi računa da slučajno ne kliknete na oglas, jer time kršite pravila AdSense-a.
Ako kliknete na ikonicu (i) doći ćete na stranicu podrške. Kopirajte link iz pregledača, i pošaljite ga AdSense podršci, pa će oni Vama poslati link problematičnog oglasa:
Kao što vidite, ovaj korak je malo komplikovaniji i mukotrpniji. Ali, kad smo već na ovoj stranici, red je da objasnimo i još neke stvari.
Zanimljivo je još da se na  dnu ove stranice možete videti sledeće:
Na tom mestu možete prijaviti sajt (the website) ukoliko on krši neka autorska prava i sl. Ta opcija je namenjena onima koji surfuju internetom i nalete na sadržaj koji im ne odgovara. Ako neko prijavi sadržaj Google će proveriti o čemu se radi a potom i, ako je zaista sadržaj problematičan, ukloniti sajt sa svoje pretrage (ili ako se nalazi na Googleovim serverima - blokirati čitav sajt).
Druga opcija je opcija za reklamu (the ads). Ako je izaberemo, pojaviće se link ka AdWords ad feedback form:
Ako kliknemo na ponuđeni link odlazimo na stranicu na kojoj možemo prijaviti oglas tako što ćemo navesti razlog. Ova opcija je više namenjena običnim korisnicima interneta, i nije preporučljiva Vama kao korisniku AdSense usluga. Ovim bi se samo postiglo da se oglas ukloni sa celokupnog interneta ukoliko zaista i krši neka pravila. Oglasi koje mi želimo da blokiramo najčešće ne krše nikakva pravila, već ih mi, poneki put, zaista ne želimo da vidimo iz razloga opisanih u prvom delu ovog tutorijala.

Drugi načini za saznavanje adrese oglasa

Postoje i razni drugi načini saznavanja URL-a oglasa. Na primer, ako je problematični oglas tekstualni - njegov link je vidljiv i može da se pročita! Takođe, i na mnogim oglasima koji nisu tekstualni, na slici je napisan link, ali na većini je ipak nevidljiv.
Na internetu se mogu pronaći saveti kako se saznaje URL oglasa pomoću desnog klika, što ne smatram baš sigurnom opcijom zbog samog kliktanja.
URL se može saznati i ako npr koristite developer tools koji se nalaze u menijima svakog pregledača. Kada se analizira izvorni kod oglasa, najčešće je njegova adresa označena nakon "adurl=".

Mali zaključak u vezi sa ovim načinom blokiranja oglasa

Na ovom primeru možemo da vidimo koliko nešto što je, po prirodi stvari, jednostavno - može u praksi da ispadne veoma komplikovano! Naročito ukoliko ne želimo da u priču upetljavamo AdSense podršku, ne želimo da imamo instalirane dodatke za pregledače ili ne znamo html oznake koje bi nam poslužile da na neki način identifikujemo jednu običnu URL adresu.
Iz tih razloga ja više preferiram način koji sam opisao u prvom delu tutorijala (pomoću alatke iz "Centra za pregled oglasa".
Kako god bilo, sada znate još jedan od mogućih načina za blokiranje oglasa, a u sledećem (i poslednjem) delu tutorijala ćete saznati za još par mogućnosti - putem kategorija oglasa. Zato nastavite sa čitanjem 😉.


"Centar za pregled oglasa"Kategorije oglasnih mreža

Diskusija

Ovo je mesto za predloge, sugestije, kritike....
Zato, druže, hitno pošalji komentar

Najčitanije ovog meseca

Vremenske nepogode

Vremenske nepogode

📧 Kako na responzivnim Blogger-ovim temama izmeniti "Subscribe" dugme? 📧

📧 Kako na responzivnim Blogger-ovim temama 📧 📧 izmeniti 📧 📧 "Subscribe" dugme? 📧 2018-ta je godina i neke stvari zaista lagano klize u istoriju. Jedna od tih stvari, koja je veoma korisna za blogove i pisanja na njima, je mogućnost da čitaoci primaju Vaše nove tekstove na svoju email adresu. Popularni "subscribe" lagano biva zamenjen sa opcijama primanja obaveštenja sa blogova koje pratite direktno u pretraživaču ili čak i u samom operativniom sistemu (notifikacije). Međutim, popularni RSS feed-ovi nisu mrtvi, i zbog toga je važno imati među svojim čitaocima i ljude koji vole da koriste svoju elektronsku poštu da bi pratili sadržaje sa blogova. Jedna od popularnijih platformi za pisanje blogova Blogger je prošle godine predstavila novi set responzivnih tema. Iako savremene, ovim temama nedostaje mnogo opcija za prilagođavanje. Jedna od opcija je i izmena teksta na dugmadima. Iz tog razloga, u ovom tutorijalu će biti pokazano kako se može promeniti tekst i sa…

Definisanje podrazumevanih vrednosti argumenata funkcije

9.4 Definisanje podrazumevanih vrednosti argumenata funkcije  Sada kada smo naučili da je najpametniji način komunikacije programa sa funkcijom kroz argumente prilikom pozivanja te funkcije, možemo malo da „uđemo“ i u tu filozofiju vezanu za argumenate i parametre. Prvi slučaj je sledeći: zamisli da imaš neku funkciju koja predstavlja tvoj doručak. Ti voliš da jedeš kajganu, i zato bi bilo prilično glupo da ti svaki dan kažeš – daj mi za doručak kajganu, umesto toga, brže i pametnije je da sedneš za sto i da dobiješ kajganu. Jedino ako ti je kajgane već preko glave, ti kažeš – daj mi za doručak sendvič! Na istu foru, u nekim funkcijama ćeš želeti da njeni parametri budu opcioni i da funkcija koristi neke podrazumevane (default) vrednosti, za slučaj da ne želimo da konstantno prosleđujemo iste vrednosti za njih. To postižemo definisanjem podrazumevanih vrednosti argumenata i to na sledeći način: prilikom definisanja funkcije mi definišemo podrazumevanu vrednost parametra tako što dodam…

Novi mesec.... Nova tema....

Novi mesec.... Nova tema.... Poštovani čitaoci i pratioci, Verovatno ste već primetili novi izgled bloga. Došlo je "ono" vreme u godini kada se nešto menja. a mnogi ljudi (uključujući i mene) se pitaju: "Zašto baš ja moram sada (nešto) da menjam?". Razloga za "za" i razloga "protiv" uvek ima mnogo. Gotovo isto onoliko koliko i ima izgovora za "za", kao i za "protiv". Ali, eto...
Možda se izgled bloga ne bi ni menjao da nisam u privatnom životu bio opterećen nekim problemima, čije rešavanje ne zavisi od mene? Zapravo, upravo je to bio glavna pokretačka snaga za ovaj korak. Kao što mnogi udaraju u vreće za boks kada su nervozni, tako sam i ja "udarao" po tastaturi kako bi se izbacila frustracija (oko nekih drugih stvari), ali ne beskorisno, već kreirajući nešto, za šta se nadam da će Vam se svideti. Ali, nije samo to.... Prošla tema bloga (prilagođeni Contempto) je imala jedan nedostatak. Naime, u kombinaciji sa AdSe…

Kako podesiti sigurnu konekciju i kako se izboriti sa mešovitim sadržajem na Vašem Blogger blogu?

Kako podesiti sigurnu konekciju i kako se izboriti sa mešovitim sadržajem na Vašem Blogger blogu? U 2018g. je pojam kompjuterske sigurnosti dovoljno sazreo, kako među ljudima koji kreiraju programe i sadržaje, tako i među običnim korisnicima. Kreatori programa koriste sve raspoložive resurse kako bi krajnjeg korisnika osigurali od raznih internet pretnji, najčešće putem vizuelnih ili audio obaveštenja, blokiranja određenih sadržaja i sl. Sa druge strane, kreatori sadržaja najčešće svojom nepažnjom ili neznanjem dovedu sebe u položaj da njihov sadržaj bude označen kao nesiguran. Za krajnjeg korisnika je najbitniji jedan od prvih znakova bezbednosti - sigurna konekcija. On tu sigurnu konekciju prepoznaje tako što se ona odvija putem linkova koji počinju sa https:// (umesto pređašnjih http://). Podaci koji se šalju putem ovakvih linkova su osigurani TLS protokolom, tj oni su (između ostalog) enkriptovani. Koliko je važno da vaša konekcija bude sa prefiksom https govori i činjenica da na…

Dalja unapređivanja programa

13.6 Dalja unapređivanja programa Jupi.... Sada imam program koji zadovoljava sve korisnike, sada napokon mogu odahnuti... Težak trud se baš isplati, zar ne? GREŠKA! Ne može se odahnuti nikada. Ukoliko si predstavio svoj program širokom auditorijumu, više nema stajanja. Ti si sebe ubacio u tzv software development process – a to je običan ciklus, u kome ti moraš da slušaš korisnike, usavršavaš sebe i svoj softver i implementiraš te ideje, itd.
Na primer, ova četvrta verzija programa je sasvim zadovoljavajuća skripta za rad većine korisnika – ali onih koji i nemaju specifične zahteve, pa čak i zarad njihovog (i tvog) zadovoljstva uvek postoji prostor za poboljšanja. Recimo, moja prva zamerka bi bila ta, što je program previše „pričljiv“ - tj. kada god ga pokrenem moram da unesem i izvore i destinaciju. To je za mene glupo, treba mi neki program koji će zapamtiti moj izbor, tako da kada god se pokrene sam uradi sve, bez da me „davi“ (na primer, hoću da podesim moj OS da pokreće ovaj pro…

R.I.P. Dolores O'Riordan

R.I.P. Dolores O'Riordan Prošle nedelje (u ponedeljak 15. januara 2018g.) nas je zatekla vest o smrti Dolores O'Riordan pevačici i frontmenu benda The Cranberries. Ona je premuinula pod nerazjašnjenim okolnostima u Londonskom hotelu "London Hilton on Park Lane" u kom je odsela za potrebe snimanja. Imala je 46 godina i za sobom je ostavila neizbrisiv trag, naročito sa bendom The Cranberries. Ovo je prilika da se podsetimo pesama po kojima ćemo je pamtiti. Najbolje pesme Opus grupe The Cranberries (1990. - 2013g. i 2009. - do danas) je za mnoge u svoje vreme bio prilično revolucionaran. U trenucima kada se svet i Evropa dramatično menjaju, pucajući po nekim starim šavovima, u momentima kada su se stvarali konflikti, ratovi, socijalna raslojavanja... stvarao se osećaj da je potrebno poslati poruku, i to ne bilo kakvu, već poruku koja se jasno i glasno čuje! The Cranberries su bili jedan od bendova koji je to uspešno i učinio. U svakom slučaju, njihovim pesmama nije ned…

Kako kreirati kontakt formu na zasebnoj stranici u Blogger-u?

Kako kreirati kontakt formu na zasebnoj stranici u Blogger-u? Blogger je jedna od najboljih platforma na internetu namenjena kreatorima raznoraznih sadržaja. Ipak neka rešenja, koja Blogger implementira u sebi, najčešće ne zadovoljavaju korisničke potrebe. Jedna od tih problematičnih stavki je i formular za kontakt autora bloga. U Blogger-u je to rešeno preko gedžeta koji možemo postaviti bilo gde u našoj temi, a najčešće ga autori stavljaju u bočnu traku. Problem kod ovog pristupa je što će kontakt forma da bude prisutna na svakoj strani koju posetilac otvori. Iako je praktično, ovo rešenje ne prati savremene trendove, gde se smatra da ukoliko korisnik već ima mogućnost ostavljanja komentara ispod teksta, ne treba ga opterećivati sa još jednim poljem za kontakt, jer ga to jednostavno - zbunjuje! Umesto takvog rešenja, većina današnjih blogova i sajtova, formular za kontakt postavljaju ili na posebnu stranu ili kao integralni deo stranice koja daje informacije o samom tom blogu (popu…

Dodela vrednosti

7.4 Dodela vrednosti U Pythonu se dodela vrednosti obično odvija sa leva na desno. To znači da se operacije sa istim prvenstvom izvršavanja izvršavaju sa leve na desnu stranu. Na primer, 2 + 3 + 4, Python izvršava kao (2 + 3) + 4, tj prvo sabira ono što se nalazi skroz sa leve strane, pa zatim ide ka desnoj strani izraza. Neki operateri poput dodele vrednosti promenljivoj (=), imaju dodelu vrednosti koja ide sa desne, prema levoj strani tj a = b = c, Python tretira kao a = (b = c) .

7.3 Promena redosleda
izvršavanjaIndeks7.5 Matematički izrazi
u našem programu

Četvrta verzija programa

13.5 Četvrta verzija programaProblem: Jedan moj korisnik ima problem. Pogledaj šta mu se desi kada odjedanput pokuša da ubaci više fajlova u naš program: ./beckap_v3.py Unesi imena fajlova koje želiš da bekapuješ Unesi reč "kraj" za kraj unosa. Veran Bekaper v3.0 >>> '/home/lenj/Desktop/Novi rad/Test Kodovi' '/home/lenj/Desktop/Novi rad/Primeri Python kodova.odt' '/home/lenj/Desktop/Novi rad/Problemator.odt' '/home/lenj/Desktop/Novi rad/Problemator.pdf' '/home/lenj/Desktop/Novi rad/Skripta za Python.odt' Unesi reč "kraj" za kraj unosa. Veran Bekaper v3.0 >>> kraj OPREZ! Putanja /home/lenj/Desktop/Novi rad/Test Kodovi' '/home/lenj/Desktop/Novi rad/Primeri Python kodova.odt' '/home/lenj/Desktop/Novi rad/Problemator.odt' '/home/lenj/Desktop/Novi rad/Problemator.pdf' '/home/lenj/Desktop/Novi rad/Skripta za Python.odt NE POSTOJI! Želite li da unesete novu putanju, pritisn…